+ Spaces (Policy Simulation in Virtual Spaces) Προσομοίωση Πολιτικής σε Εικονικό Ψηφιακό Περιβάλλον
Προϋπολογισμός: 2.300.000 € Συμμετοχή Βουλής: 165.424 € (Κοινοτική Συνδρομή 75%)
Πρόγραμμα χρηματοδότησης: EC funded FP7-ICT
Πρόσκληση: FP7-ICT-2009-4
Φορέας χρηματοδότησης: Ευρωπαϊκή επιτροπή
Φορέας υλοποίησης: ΒτΕ/ΥΕΕΠ
Εταίροι έργου: Βουλή των Ελλήνων (GR), ΙΒΜ (IL), ΕΜΠ (GR), FRAUNHOFER Institute (DE), Πανεπιστήμιο Essex (UK), Πανεπιστήμιο K.U.LEUVEN (BE), ATOS ORIGIN (ES), ATC (GR)
Διάρκεια: 34 μήνες
Περίληψη
Καινοτόμο έργο για την τρισδιάστατη προσομοίωση συζήτησης νομοσχεδίων στον εικονικό κόσμο με τη χρήση μέσων κοινωνικής δικτύωσης (Twitter, Facebook) σε συνδυασμό με παιχνίδια ρόλων (role playing).
Σκοπός
Σκοπός του έργου είναι η προσομοίωση της πολιτικής σε ψηφιακό περιβάλλον ώστε να δίνεται η δυνατότητα στους κυβερνητικούς / νομοθετικούς οργανισμούς των χωρών της ΕΕ να μετρήσουν / αποτιμήσουν την άποψη των πολιτών και της κοινωνίας σε θέματα που σχετίζονται με πολιτικές και με σχετικά με αυτές μέτρα που επηρεάζουν άμεσα την καθημερινότητα.
Αποτελέσματα
Στο πλαίσιο της χρήσης του ψηφιακού εικονικού περιβάλλοντος (Virtual Spaces):
- Αναδείχθηκαν εύχρηστες μορφές προσομοίωσης, κατανοητές προς τους πολίτες με τη μορφή παιχνιδιών ρόλων στον τρισδιάστατο κόσμο
- Ξεκίνησε η υλοποίηση όλων των δοκιμών/τεστ/πιλοτικών του έργου, www.positivespaces.eu, όπου δοκιμάστηκαν τα τεχνολογικά εργαλεία του έργου με την εφαρμογή τους σε εύχρηστες μορφές προσομοίωσης, κατανοητές προς τους πολίτες (π.χ. απαγόρευση καπνίσματος στους δημόσιους χώρους, αύξηση ΦΠΑ, επιβολή πράσινων τελών, λιτότητα με ανάπτυξη αλλά μείωση αποδοχών, αλλαγές χρήσης γης, σύμφωνο ελεύθερης συμβίωσης, κατανάλωση ενέργειας).
- Αποτυπώθηκαν με σαφήνεια όλες οι αντιδράσεις και παρεμβάσεις των χρηστών – πολιτών (κυρίως κάτω των 25 ετών)
- Φιλτραρίστηκαν κατάλληλα τα αποτελέσματα και συμπεράσματα της εφαρμογής των επιλεγμένων πολιτικών με τη χρήση προηγμένων πληροφοριακών εργαλείων ανάλυσης δεδομένων, ώστε να αποτελέσουν οδηγό για τους κυβερνητικούς / νομοθετικούς οργανισμούς των χωρών της ΕΕ που συμμετέχουν στο έργο.
Ειδικότερα, η Βουλή των Ελλήνων/ΥΕΕΠ:
- συμμετείχε ενεργά στο σχεδιασμό, υλοποίηση και αξιολόγηση των πιλοτικών εφαρμογών του έργου (δημοσκοπήσεις, διαβουλεύσεις, συζητήσεις, προσομοίωση πολιτικής στον τρισδιάστατο κόσμο).
- διοργάνωσε ημερίδα στην Βουλή των Ελλήνων Το έργο μετά την πρόσφατη αξιολόγηση τον Μάρτιο 2012 από την ΕΕ και την παραίνεση της να διαχυθούν τα αποτελέσματα και οι δυνατότητες αξιοποίησης του σε όσον το δυνατόν περισσότερους πολίτες, λήπτες αποφάσεων, ερευνητές και ICT developers. αποτίμησε τη δυναμική των ψηφιακών κόσμων (Facebook, Blogger, Twitter, 3D world) που είναι συσχετισμένοι άμεσα με την πραγματική κοινωνία και εκφράζουν τη δυναμική της.
6397